12/30/2012

DO IT YOURSELF

Oon jo pitkään miettinyt et mun pitäis parille vaatekappaleelle tehä vähän päivitystä, koska niitten sen hetkinen ulkomuoto oli tylsä eikä oikeen miellyttäny mun silmää. Ensin mun oli tarkotus muokata vaan tota farkkuliiviä leikkelemällä ja "repimällä" sen taskuja, hihoja ja kaulusta. Työvälineinä joka kodista löytyvät, juustoraastin, basic sakset ja omat kynnet.
PhotobucketSain muutaman tunnin riehumisen jälkeen sen semmokseks kun olin aatellukkin eli mahollisiman renttumaiseks. En kuitenkaa ihan jumalattomasti viittiny sitä alkaa tuhoomaan, mutta selvä ero oli ainaki mun silmillä jo huomattavissa.  Reikiä ja roikkuvia lankoja löyty ihan mukavasti varsinkin taskuista ja kauluksesta. Toisen tunnin sitte siivosinki noita kankaan- ja langanpätkiä mun huoneen lattialta, jossa on semmonen ihana kaiken paskan itteensä imevä karvamatto! Kuitenkaan toi liivi ei ollu vielä semmonen mitä olin lähteny tavotteleen ja mietin sitte että mitä siihen vois lisätä. Sitte keksin niitit! Vitsi mikä oivallus, pieniä mutta kivoja yksityiskohtia jotka saa vähän eloo vanhoihin vaatteisiin. 
Photobucket Se niittien metsästäminen ei sitte ollukkaan ihan niin helppoo kun olin aatellu "kävelen kauppaan, otan muutaman pussin niittejä, kävelen kotiin ja alan ähertää" No ensinnäkin, löysin ilman mitään ongelmia liikkeen jossa niittejä on myynnissä, mutta siinä vaiheessa kun vilkasin niitten hintaa.. Ei perkele, kuka hullu maksaa 4e 10kpl:n pussista niittejä??? No ei kukaan:o Olin suorastaan järkyttyny ja samalla pettyny.. Jouduin jatkamaan tätä metsästystä aika pitkään.. Kunnes koitti ihanat välipäivien alennusmyynnit. Löysin ihan sattumalta yhen koruliikkeen seinältä mun taivaan, paljonpaljon erilaisia niittejä ja puoleen hintaan! Voi tsiisus sitä riemun määrää. Ostin ensin vaan 3 pussia, mutta eihä se mihkään riittäny, joten kipasin seuraavana päivänä hakemaan 2 pussia lisää. Kiitos näitten, sain alapuolella näkyvää taidetta aikaseks. 
Photobucket
Niinku alussa sanoin, mun tarkotus oli ainoostaan modata tota liiviä, mutta kun mulla sattu jäämään ihan sievonen määrä noita niitte ylite niin aattelin sitte piristää jotanki muutakin vaatekappaletta niiteillä. Kävin mun vaaterekin läpi ja käsiin tarttu tuo armeijanvihree pikkutakki. Jenna oli tainnukki jo aikasemmin mulle mainita että tähän vois sopia tiettyihin kohtiin niitit ja ryhdyinpä sitte tuumasta toimeen. 
PhotobucketIte oon henkilökohtasesti tyytyväinen näihin aikaasaannoksiin, vaikka nyt en mitään suurta ja mullistavaa näille tehnykkään. Kaiken lisäks sain nää vaatteet suhteellisen edullisesti verrattuna siihen, että kaupassa niitellä varustettu farkkuliivi maksaa jotain 30e luokkaa ja ite oon ostanu tän kyseisin liivin kirpputorilta ja sillon se makso ehkä hullut 3e + siihen niitit sen 4e :D Sama tän pikkutakin kanssa, tääkin on löydetty kirpputorilta hintaan 5e ja oikeestihan se on gina tricon tuotteita + siihen niitit jonkun  3e. Kuka sano että hienon täytyy aina olla kallista ;)?

Ps. kertokaa mielipiteitä mitä tykkäsitte tälläsestä DIY - tyylisestä postauksesta ja pitäiskö mun tehä näitä lisää ? Arvostan teijän sanaa todella paljon♥

10 kommenttia:

  1. toi on ihan törkeen kiva toi pikkutakki ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tykkäsin itekkin siitä, varsinki nyt kun sain siihen nuo niitit!♥

      Poista
  2. Minun makuuni liivistä tuli jo vähän turhankin "renttu", lienee perfektionistin vikaa, kun nuo langanpätkät houkuttavat kaivamaan saksia esiin... Mutta jokaisella on oma tyylinsä ja nuo niititykset näyttävät kyllä minustakin oikein kivoilta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeessa noitten langapätkien kanssa! Niitä on yritettykin karsia, mutta tuppaa käymään usein niin että niitä "repeytyy" lisää.. :s Mutta kiitos paljon! :)

      Poista
  3. Neulalla saa tosi siistit kulutukset, kunhan saumat leikkaa pois, ja ne ei purkaudu yhtä helposti.

    Mäkin haluun niittejä, väy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Neulalla ? Wou, en oo koskaan kuullukkaan... :D minä maailainen, täytyy joskus kokeille. Kiitos vinkistä ;)

      Poista
  4. noni joha alko armytakki näyttää armytakilta ;)) ja toi liivi on ylikiva!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhi, kiitos tyttöseni ;) Kenes se idea olikaa ?

      Ps. saat ehkä lainata sitä joskus!

      Poista
  5. mistä kaupasta löysit noita niittejä? :)

    VastaaPoista

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla