11/13/2014

Black and White

Torstai iltoja! Heti näin ens alkuun, jos joku on totaalikieltäytyny lukemasta koulu, lukio, mitä teen tällä mun elämällä - postauksia, niin suosittelen lämpimästi vilkasemaan vaan kuvat läpi ja skippaamaan tän teksti osion kokonaan.
Mulla on ollu tänään koulun suhteen aika mieltä sekottava päivä.. Kävin mun abivuoden ensimmäisellä opo-tunnilla ja se tunti sai oikeesti mut miettimään sitä yhtä ja samaa kysymystä, joka tässä vaiheessa pyörii varmaan monen muunkin lajitoverin päässä; Mitä mä oikein aijon tehdä lukion jälkeen ? Okei, joillakin on varmasti ihan selvät sävelet tän asian suhteen mutta mä kuulun siihen enemmistöön, jotka pyörittelee silmiään ja totee että eikö vaan vois jäädä tähän ihanaan, kodikkaaseen ja niin omaan lukioon koko loppuelämäks ? Mässäillä Kelan opintotuella ja elää tätä huoletonta nuorenaikuisen elämää ? Eihän jatko-opiskelu oo mitään tähtitiedettä tai mullista koko sun elämää kertaheitolla, mutta on se huomattavasti hankalampi valinta kun yläasteen jälkeinen "amis vai lukio?" punninta. Halusin mä tai en, niin tässä pisteessä mä nyt seison, että sitä ois tosissaan alotettava miettimään tota lukion jälkeistä elämää. Toivon että joulukuun Studiamessut ees vähän avaa mun silmiä ja saan jotain suuntaa antavaa ideaa itelleni. Painiiko kukaan muu tän ongelman kanssa ? 
Se on kyllä yks huojentava fakta, että vaihtoehtoja on monia. Niin monia, että mä en ainakaan oo vielä tässä vaiheessa edes kerenny suodattaa kaikkia mun lukion jälkeisiä mahdollisuuksia. Yhen asian oon kuitenkin päättäny ja se on välivuoden pitäminen. Oon aika tööt kaiken tän opiskelun ja lukemisen jälkeen, joten työnteko ja pieni hermoloma tekee varmasti ihan hyvää. Välivuoden avulla mulla on muutenkin mahollisuus hankkia vähän säästöjä ja nauttia vuodesta ilman mitään koulun tuomia velvotteita. Työnteko on kuitenkin mulle jo niin tuttua kauraa, että en nää siinä mitään stressin aihetta tai muutakaan ongelmaa. Voi olla että muutan mieleni välivuoden suhteen tai sitten en, mutta tällähetkellä se pieni preikki kuulostaa enemmän kun tervetulleelta!
 photo maumlauml2_zps0637258b.jpg  photo meeiks_zps9e9c3ec3.jpg
Johonkin mä kuitenkin aijon hakea, se on toinen asia mikä on ihan varma! Mä haluan kuitenkin nähä mitä on mennä pääsykokeisiin ja miten siellä menetellään, koska kyllä mä nään itteni vielä opiskelemassa jotain mun lakin saamisen jälkeen. Se oonko sitten ammattikorkeessa vai yliopistossa niin jää nähtäväks. Jos tottapuhutaan oon aina ollu sitä mieltä, että yliopisto ei oo mua varten, mutta koska mun mieli on ennenkin muuttunu ihan kertaheitolla, niin ei voi tietää vaikka nytkin kävis niin. Tällähetkellä ammattikorkee kuulostais kuitenkin realistisemmalta, mutta mitä alaa ? Poliisi on aina ollu ammatti joka kiehtoo mua. Tulevaisuudessa mä aijon sinne polamk:kiin hakeakkin, mutta tällähetkellä tässä elämäntilanteessa se, että ens syksynä ois eessä muutto Tampereelle ja Nikon jättäminen Jyväskylään, ei kuulosta siltä mitä haluan. Mä toivon, että vähän myöhemmin mulla on siihen mahollisuus, mutta just nyt ei.
Tää jatko-opiskelumaailma on vaihtoehtoja täynnä, mut mun pitäis vaan osata valita niistä ne mulle sopivimmat. Ahistaa, masentaa ja jännittää, mitä lukion jälkeen tapahtuu opiskelujen suhteen. Mä toivon että koen jonkun ihme heräämisen ja keksin sen koulun mihin mä oikeesti haluan tässä hetkessä päästä opiskelemaan. Sitä ennen, Studia messut, mä toivon että teillä on mulle paljon annettavaa! 
 photo reppujpg_zps9097fda4.jpg
Cardigan/H&M Backbag/Tallinn Jeans/VeroModa Shirt&Scarf/Seppälä Shoes/Firefly Watch/Regal Hat/Carlings 
 photo jalat_zps2ab04d08.jpg

4 kommenttia:

  1. Haha, ai että painiiko kukaan muu tän asian kanssa?:D Varmaan 80 prosenttia ja minä yhtenä niistä. Mullahan tosiaan lukio juuri loppumassa ja ei vieläkään tietoa siitä, mitä tulevaisuudessa. Paljon on vaihtoehtoja mielessä ja joitain haluja johonkin suuntaan, mutta en oo kyllä löytänyt sitä yhtä ja parasta. Jotenkin inhottaa ajatus siitä, että lähtisi opiskelemaan jotain, mikä kiinnostaa vain vähän. En kuitenkaan tiedä kannattaako tässä jäädä odottelemaan sitä yhtä johtotähteä.
    Asia, joka ahdistaa tällä hetkellä eniten! Lukioaika meni kuitenkin niin nopeasti, enkä mä ainakaan sinä aikana juurikaan ehtinyt miettimään tulevaisuutta. Studia messut odottaa siis mullakin! Toivotaan, että sieltä löytyis jotain kiintoisaa.:) Tsemmppiiii!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla että joku muukin painii näitten asioitten kanssa.. Välillä tuntuu, että toisilla on niin selvät sävelet tulevaisuuden suhteen ja mä vaan haahuilen side silmillä, kun en tiiä mitä haluan. Ehkä mä koen jokun valaistumisen siellä Studia messuilla..:D Tsempit sullekin♥

      Poista
  2. Ihania kuvia ♥ kyl sä vielä keksit jonkun paikan mihin hakee :) toivottavasti noi messutki auttais sua päättää !!

    VastaaPoista

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla