11/20/2014

Jyväskylän Sukelluskeskus

 photo IMG_6428_zps62e53ae0.jpg  photo nikojpg_zps00bb9965.jpg  photo kamera_zps6fcdb628.jpg
Joku varmaan ihmettelee jo tän postauksen avatessaan, että miks se täyttyy kuvista joissa on sukellusvermeisiin pukeutuneita ihmisiä ja uima-allas, kuvattuna veden päältä ja alta. Vastaus on se, että mä lupauduin toissa lauantaina lähteä kuvaamaan Nikon näytön ja sen jälkeen tekemään pienen esittely postauksen tänne blogin puolelle. Heti alkuun voin kertoa, että en konkreettisesti hyödy tästä mitenkään, vaan ihan omasta vapaasta tahdosta ja vaihtelun vuoks haluan tuua jotain uutta täällä esille.
Jos joku kaipaa uusia kokemuksia tai uutta harrastusta, tässä on yks varteenotettava vaihtoehto. Mua itteeni harmittaa, etten alkuperäsen suunnitelman mukasesti osallistunukkaan tähän sukelluskokeiluun ja hankkinu yhtä uutta hienoo kokemusta lisää.. Vaan tyydyin ottamaan kuvia ja istumaan kuivana sivussa. Onneks on kuitenkin vielä mahollisuus hankkia se ja tässä lähituleivaisuudessa aijonkin tarttua siihen mahollisuuteen. Jyväskylän sukelluskeskus, niinkun kaikki muutkin Suomessa palvelevat sukelluskeskukset (Oulussa, Tampereella, Kuopiossa, Porissa ja Helsingissä) järjestää viikottain sukelluskokeiluja ja joka viikko alkaa myös alottelijoille suunnattu PADI sukelluskurssi, "Sukelluskeskuksen Sukelluskoulu on oikea paikka, mikäli haluat oppia sukeltamaan turvallisesti ja oman aikataulusi mukaisesti."Sukelluskeskus.fi Eli kukavaan voi ainakin käydä kokeilemassa ja jopa koukuttua tähän harrastukseen. Kursseja löytyy peruskurssista aina jatkokursseihin asti, lisäksi löytyy ensiapukursseja ja ainutlaatuisia kokemuksia vaikka pikkujoulujen tai polttareiden merkeissä. 
Edellä mainittujen keskuksien kautta on mahdollisuus vieläkin hienompiin kokemuksiin ja osallistua viikottain järjestettäville sukellusmatkoille. "Järjestämme sukellusmatkoja ympäri vuoden. Jokaisella ryhmämatkallamme on käytännön järjestelyistä huolehtiva kokenut oppaamme, ja viikottaisilla matkoillamme sinusta huolehtivat luotettavat yhteistyökumppanimme."  Jos mulla vaan riittäis aikaa ja rahaa tähän touhun, niin olisin jo varannu itelleni matkan Filippiineille, Egyptiin tai Malediiveille. 
 photo IMG_6596_zps847c1c48.jpg  photo waterjpg_zps2f3d6c3c.jpg  photo IMG_6635_zpsb9460817.jpg
Oon koko pienen ikäni pelänny merta tai oikeestaan sitä mitä sen pinnan alla on, mutta nyt kun oon yhtään perehtyny tähän asiaan enemmän, alan kallistua sille puolelle, että se merenalanen maailma vois olla sittenkin aika upee paikka. En mä väitä, että parin videon jälkeen hait ja rauskut kiehtois mua niin paljon, että ihan livenä pitäis nähä, mutta on siellä paljon muutakin, mikä tosissaan olis näkemisen arvosta! Jos joskus mulle aukee mahollisuus päästä näkemään merenalanen maailma, mä tartun siihen hetkeekään miettimättä. Sitä ennen kuitenkin käyn kokeilemassa kestääkö mun kantti käydä tutkimassa Aaltoalvarin pohjaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla