11/30/2014

Mun jalkatreeni.

Sunnuntaita ihanaiset! Mä aikasemmin jo totesinkin, että sain edelliseen treenipostaukseen ihan älyttömästi hyviä kommentteja ja ideoita, jotka motivoi mua entisestään kirjottamaan myös treenikuulumisista. Töitten jälkeen tähän sunnuntai-iltaan jäi sopiva rako, jonka aattelin hyödyntää postaamalla mun jalkatreeniohjelman teille. Aikasemmin mainostinkin, että teen salilla kolmijakosta ohjelmaa, joka sisältää kolme eri treeniä; jalkatreenin, olkapää-ojentaja-hauis- treenin ja selkä-rinta-treenin. Jokainen treeni pitää sisällään liikkeitä myös keskivartalolle, mutta ne mä yleensä sovellan vähän aikataulun puitteissa. Tarkotus olis, että viikon aikana tulis reenattua ainakin kerran kaikki ohjelmat läpi, eli kolme kertaa pyrin viikossa käymään salilla. Tääkin ihan viikkokohtasta, joskus ramppaan siellä jokapäivä ja toisinaan (niinkun tällä viikolla, kiitos kipeilyn) käyn vaan 1-2 krt.
 photo puntillajpg_zps22733577.jpg
Ensimmäisessä treenipostauksessa jaan mulle helpoimman ja tärkeimmän ohjelman, eli jalkatreenin. Oon aina sanonu, että mulla eniten lihasta löytyy jaloista ja se onkin ehkä yks syy sille, minkä takia kyseinen treeni on helpoin ja mielekkäin tehä. Ei tarvii hävetä pieniä painoja ja voi huoletta haastaa itteensä tekemään aina vähän syvempää kyykkyä kun edellisellä kerralla. Mulla on isot reidet ja paksut pohkeet. Toisinaan häpeen niitä yli kaiken, mutta taas toisinaan oon ihan ilonen siitä, että voin istua jalkaprässiin ja pusertaa ne 12 toistoo n. 80kg painoilla. Oon luopunu toivosta saavuttaa ne sirot mallin jalat, koska mut vaan on luoto tällaseks punttiantiks siltä osa-alueelta, joten miks en sitten käyttäis niitä lihaksia hyväks mitkä mulle on siunaantunu ? 
Alotan reenin, niinkun varmaan 99% salilla kävijöistä alottaa, alkulämmittelyllä. Mulle tutuimmaks ja turvallisimmaks vaihtoehdoks tähän on tullu crosstrainer, jolla saan koko kropan käsien lihaksista aina pohjelihaksiin asti lämpöseks. Toisena hyvänä vaihtoehtona tulee juoksumatto ja nykyään harvemmin käytetty kuntopyörä. Juoksumatto on yleensä sillon käytössä, kun haluun vetää pitkän 15-25min alku aerobisen ja kuntopyörä taas vasta siinä vaiheessa, kun muut laitteet on varattuna. Normaalisti crosstrainerilla lämmittelen 5-10min terävästi hengästymiseen ja hikoiluun asti. 
 photo masujpg_zps8cc82472.jpg
Jalkatreeni Tuulin tyylillä:
Lantionnosto selinmakuulta 12kg --> 20x3
Maastaveto n. 37kg  15x3
Etureidet laitteella 55kg 15x3
Takareidet laitteella 50kg 15x3
Smith-kyykky 20kg + tanko 12x3 tai Smith-syväkyykky 15kg + tanko 12x3 
Yhden jalan jalkaprässi 40kg/jalka 12x3 tai Jalkaprässi kahdella jalalla 80kg 12x3
Takapotku taljassa (konttausasento penkillä) 27kg 12x3
Reiden loitontaja 60kg 15x3

Mukaan mahtuu tekemistä myös keskivartalolle: 
Lankut 30s x3
Kylkilankku 30s x3 (molemmat puolet) 
Ylävatsarutistus 15x3 
Jalkojen lasku 15x3 
 photo smoothiejpg_zpsa634283e.jpg
Viime viikon treenailut ei menny ihan suunnitelmien mukaisesta, mutta syy ei ollu kokonaan mun. Joku ihana tartutti muhun pienen talvinussun eli flunssan, joka toimi hyvänä syynä pienelle treenibreikille. Töihin oli kyettävä, eli en viittiny riskeerata mitään.. Tällein joulun alla raha on enemmän kun tarpeen! Kertokaa mielipiteitä ja antakaa palautetta, korjatkaa jos oon tehny amatöörivirheitä ja kysykää jos jäi kysyttävää! Ihanaa viikon alkua ja tsemppia treeneihin♥ 

7 kommenttia:

  1. en tiiä miten tarkotit ton, mutta musta toi "ei tarvii hävetä pieniä painoja" on vähän hassu, koska ite käyn salilla sillä perusteella, että teen treenin itteeni varten ja jos saan pienetki painot tuntumaan oikeissa paikoissa, ei mun tarvii näytellä kellekkään, että kuin isoilla painoilla jaksan tehä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, käytin vähän väärää sanavalintaa:/ tarkotin sitä että oon tyytyväinen siihen, että jaksan tehä isommilla painoilla ja saan sen tuntumaan hyvältä, kun esimerkiksi käsitreenissä mun painot ei kauheen suuria ole. Sillon just niillä pienilläkin painoilla saan tuntumaan reenin. Äh, olimpa kirjottanu tyhmästi, toivottavasti ymmärsit yhtään mitä hain sillä takaa ! :-)

      Poista
    2. ite osaan samaistua ja tajuun mitä hait takaa, eihän siinä pitäis olla mitää hävettävää tehä penkkiä 30 kilolla mut on se silti parasta heittää jalkaprässii kiekkoa toisen perään ja tuntee ittensä supervahvaks :-D

      Poista
    3. Jep just tätä mä hain ! =)

      Poista
    4. hah joo, aattelinki vähä et just tota hait takaa :-)!

      Poista
  2. Kuulostaa hyvältä! :) voisitko joskus kertoa, mitä ja miten syöt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, täytyy yrittää toteuttaa :-)

      Poista

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla