12/04/2014

STUDIAMESSUT 2014

 photo IMG_6924_zps737a26c4.jpg
Oon toipunu tiistain Studiamessujen tuottamasta sekavasta mielentilasta ja vihdoinkin saanu tän postauksen siihen kuntoon, että sen voi julkasta! Aamulla klo. 07:00 otettiin tyttöjen kanssa suunnaks Helsinki ja joka vuotiset studiamessut (Opiskelijoille suunnattu opiskelu- ja uratapahtuma). Mulla ainakin oli henkilökohtasesti aika suuret odotukset tätä tapahtumaa kohtaan. Ootin että koen jonkun valaistumisen mun jatko-opintojen suhteen, löydä itteni vihdoinki näiltä yksiltä messuilta ja tiiän tasan tarkkaan mitä haluan, mutta ei. Ei se ihan noin mustavalkosesti menny. 
Ensinnäkään ite tapahtuma ei ollu niin päätähuimaava kun olin antanu itteni olettaa. Olihan siellä varmaan jokaisesta suomen yliopistosta ja ammattikorkeesta joku piste ja aivan tajuttomasti esitteitä, mutta jotain silti puuttu. Tai sit oon vaan tosi kriittinen sen takia, että mun tulevaisuus ei opiskelujen suhteen näytä yhtään sen valosammalta kun ennen tätä road trippiä Helsinkiin. Edelleen oottelen tässä sitä heräämistä, joka auttaa mut keksimään mitä mä oikeesti haluan opiskella. Vaihtoehtoja on maailma täynnä, mut nyt pitäis vaan päättää mihin näistä tartun. Onko se sitten polamk minkä pääsykokeista itteny löydän enskeväänä vai lähenkö sittenkin seuraamaan Nikon jalanjälkiä ja luen itteni restonomiks ? Vai päädynkö kuitenkin yliopistoon, jota epäilen kyllä todella vahvasti. Välivuosi on kuitenkin nyt se mitä koen tarttevani valmistumisen jälkeen. Töitä, vähän säästöjä ja aikaa omalle elämälle - sitä mä tarvitsen nyt hetkeks! 
 photo stadinvalot3jpg_zps01ed6ebd.jpg  photo stadinvalot2jpg_zps0b1f21f3.jpg
Messuilla 3h:n kiertelyn ja tulevaisuuden kanssa painimisen lisäks meillä oli älytön nälkä! Helsingin reissun tarkotuksena ei ollu ainoostaan kuluttaa itteemme puhki pähkäilemällä mitä halutaan tehä lukion jälkeen, vaan viettää porukalla laatuaikaa. Lähettiin messukeskuksesta keskustaan lähijunalla metsästämään jotain hyvää ruokapaikkaa. Tarkotus oli ensin mennä Vapianoon, mutta siellä ruokailu kuulu vissiin muittenkin suunnitelmiin, joten pitkien jonojen takia päätettiin vaihtaa paikkaa. Kierreltiin hetki ympäri keskustaa ja eksyttiin sitten Stockmannia vastapäätä olevaan La Famigliaan herkuttelemaan. Oltiin aika yksmielisiä siitä mitä halutaan syödä.. Vuohenjuusto broileripastaa! Oli kyllä huippuhyvää, vaikka noi kermaset pastat ei yleensä mun lemppareihin lukeudukkaan. Tavallisesti kaipaisin niihin vähän jotain mausteita lisää, mutta tää oli kyllä hyvää näinkin! Pehmeet maut toimii välillä, mut kyllä mä silti sanon tykkääväni mausteisesta ruuasta enemmän. Suosittelen kuitenkin käymään edellämainitussa paikassa herkuttelemassa pizzalla tai pastalla Italialaiseen tyyliin, jos yhtään tällanen ruoka nappaa !
 photo IMG_6995_zpscd8ae0a8.jpg
 photo minx2jpg_zpsba508f6a.jpg
Meijän aikataulu meni vähän tiukaks, kun ruokapaikan ettiminen ja etenkin se ruuan saaminen veny pahasti, kun se alkuperänen suunnitelma ei pitänykkään. Syötiin kuitenkin rauhassa mahat täyteen ja hetken hohhailun jälkeen vasta päätettiin lähtee kiertämään keskustan kauppoja. Kaikki meistä oli aikasen herätyksen ja monituntisen messuilun jälkeen melko uupuneita, eikä siitä ite shoppailusta oikeen tullu mitään. Pakollinen Zara-kierros tehtiin ja otettiin turisti kuvat, mutta mitään ihmeempiä kauppakierroksia ei lähetty tekemään. Minä himoshoppaajanakaan en löytäny Lushin huulienkuorinta aineen lisäks mitään.. En oo vielä kertaakaan poistunu kehäkolmosen rajojen ulkopuolelle näin tyhjinkäsin. Olin vissiin oikeesti tosi väsyny!
Väsymyksen ja huonon shoppailufiiliksen seurauksena päätettiin kuuden maissa lähtee ajelemaan kohti Jyväskylää. Reissu oli itessään tosi onnistunu, vaikka mä masistelinkin välillä sitä miten myöhäseks kotiin tulo venyy ja että on paljon hommaa ja ja ja.. Äh, oon vaan älytön hössöttäjä, mutta onneks nuo ihanat tytöt sai loppujenlopuks kaiken näyttämään valosammalta ja voin hyvillä mielin todeta että oli ihana viettää aikaa yhessä! Kotimatka suju vähän väsyneissä tunnelmissa ja jännityksessä kiitos liukkaitten teitten, mutta hengissä ollaan ja vieläpä yhtenä kappaleena!
Huomenna alkaa viikonloppu heti iltavuoron jälkeen, joten mua saa tulla moikkaamaan Jyväskeskuksen Shake n go:lle klo. 15:00 jälkeen. Ihanaa loppuviikkoa ja palaillaan piakkoin, vaihteeks kenkäpostauksen merkeissä
 photo BeFunky_typyt3jpg_zps9d4bfa2d.jpg  photo IMG_6935_zps27a6e731.jpg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Seuraa blogiani Bloglovinin avulla